Saturday 14 March 2015

DIY Stempel

Det er bare å innrømme det først som sist. Jeg elsker minions. De små, gule mennene fra "Grusomme meg" er vanvittig søte. Bare se på dem!  Det finnes haugevis med minions-produkter, bare ikke stempler, så vidt jeg vet. Jeg bestemte meg for å lage et.




















Noen raske tips, før vi begynner:
* Det du skjærer vekk, blir hvit. Du må derfor på forhånd finne ut hva du vil ha farget.
*Begynn gjerne med et lett motiv og gå opp i vanskelighetsgrad etter hvert. Bokstaver er lett å begynne med.
* Prøv å finne et svart/hvit bilde av motivet.
*Du kan få det nokså detaljert, men mosegummi er seigt å skjære i av og til. Ta et motiv der det ikke  er mange, tynne streker.
* Du kan alltid forenkle motivet.

Du trenger:
- Mosegummi
-Tapetkniv (eller lignende)
- Kartong (jeg brukte visittkort)
-Lim

1) Print ut eller tegn et motiv. Strek over med en myk blyant.

2) Legg motivet på mosegummien og overfør det ved å presse ned strekene. Du vil få et svakere, speilvendt motiv. 
3) Skjær ut motivet. 

           


4) Når motivet er skåret ut, lim det fast på kartong/tykt papir.


5) Nå er det tid til å bruke det nye stempelet ditt!






No comments:

Post a Comment